Tuesday, November 27, 2012

AiR..... WateR.... AiR...

 Salam Semua pembaca setia (cewah bajet cam ade je pembaca setia hehe...) harap2nye adela... kot2 ade yg secara tak sengaja terjumpe blog aku ni :) terima kasih diucapkan hehe...
*
:
HAri ni 27.11.2012 Selasa & mungkin esok 28.11.2012 Rabu kawasan sekitar tempat penginapan & tempat kerja kekurangan bekalan air.. 
*
Aku tak pasti sebab penyebab kejadian ni :) menurut sumber2 yg mgkin boleh d percayai Jab SAINS tengah bt penyelenggaraan.. mgkin nk btlkan skru2 yg longgar kot.... 
Bab Air ni aku mmg baran ckit nk cite.... sbbnye dari aku kecik (skrg ni kecik gak.. umur je dh byk hehe..) mmg masalah air ni tak penah surut... ade je masalahnye... yg paling aku baran time raye...  bayangkan sanak saudara, jiran tetangga, kawan kengkawan dtg rumah nak beraya dh tentu2nye kene hidangkan ape yg patut kan.. 
Bile air takde timbul lah kemalasan tuk mengeluarkan  set2 gelas (hehe nmpak na nk menonjok2 kan...) tuk tetamu.... so ble air takde nak membasuhnye jd masalah la...

 Di tambah plak kami yg dh memelihara anak2 kecil ni... lg la memerlukan air...
Seingat aku, aku pnh mengadu, jwpnye tetap same tgh selenggara, baik pulih, kurang bekalan... pot pet..pot pet... 
Dimana Hak kite sebagai pengguna... ( kan dh berbahas aku.. :p)

 Walaubagaimanapun aku tetap bersyukur dgn bumi yg aku pijak skrg ni... sekurang2nye tak la kering kontang mcm negara2 yg dilanda kemarau.... Alhamdulillah syukur kpdMu YA ALLAH.....

 Zaman MAk Aku dulu lg susah kene angkut air dari perigi... skrg ni kite merungut bile di uji dgn ketiadaan air yg mudah mengalir ble di putar ( aku jgk tak terkecuali la hehe... merungut :p)

 JAdi ble ade Air syukur la dgn kurniaanNYa... Hargailah iye...
*
*
 keperluan Air tuk membasuh..

 MAndi Mande....
Tuk hilangkan haus...
Opss ni air yg bukan keluar dari paip ye... :)
yg ni air mate air mateku hehe...

No comments:

Post a Comment