Tuesday, October 10, 2017

ALhamDuLiLaH.. BerAnSuR BaiK

SYukuR ALhamduLiLah...

UbaT yang DokTor beKaLkaN DaPat MeRaWat Sakit yang Aku alami SelaMa ini..

Buat MasA Sekarang.. Masih BeruLAng Klinik KesihaTaN kUALA piLaH, PakAr 3 HoSpiTaL kUaLA PiLaH, pAkAr buAh PinGGaNg HospiTaL SerEmBaN..

WalauPun PeNAt ke Sane Sini.. TetaP SyukuR di kurNiakan KesihaTan YAng baik..

Allahswt menguji umatnya dari pelbagai sudut.. Aku sebagai hambanya redha dengan ketentuanNYA.. mungkin ada hikmah yang tersembunyi.. Hanya Allahswt yang mengetahui SeGaLanya...

Syukur dah BoLeh BercucuK Tanam...
SyuKur Dah Boleh bakar samPah....
Syukur dah bOLeh Gi Jalan2 dengan anak2, SuaMi..
SyukUr YA Allah.. Tak teruCAp DenGaN Kata2..








Monday, August 21, 2017

Suspek Neurophotic Syndrom

Allahuakbar....

Allah Maha besar... bila di uji dengan sakit... Kite tersedar betapa pentingnya kesihatan...

Nak melangkah setapak pun rase seksa...

Akhirnya warded Wad 1 Melati Hospital Kuala Pilah Bed 26

08/08/2017-09/08/2017 (semalaman)

Suspek ade kebocoran buah pinggang...

Kaki bengkak (kandungan air)

Refer pakar nepro sbn 11/09/2017 8am

Ubat2 yg dibekalkan:

Frusemide 40mg
Predopril
ubat darah tinggi
ubat kolestrol

Mujur MAk Adik2 dtg tolong waktu sakit.. Terima kasih semua.. Suami yang penyabar..

Friday, August 4, 2017

Dugaan bagiku..

YaAllah.. Engkau kuatkan semangatku..

Tak tahu mana nak di luahkan...

Dah sebulan kaki bengkak tibe2.. dah beberape minggu ulang alik klinik, hospital.. tapi keputusan tidak diketahui lagi..

03.08.2017 Khamis jumpa doktor Klinik Kesihatan Kuala Pilah semule

keputusan darah dan kencing semua naik

Bp 148/95
Kolestrol 12
Protein 3

Ya Allah... kenape jadi begini.. mule2 doktor cakap buah pinggang ok, minggu sebelumnya ambil darah, kencing dan xray.. semua ok

Repeat keputusan, doktor kate kencing ade campuran darah, takut ade jangkitan kuman plak.. sebab kandungan protein tinggi, sepatutnya org normal tiada bacaan untuk protein. Kolestrol naik sekali ganda, klu normal 6 sahaja..bp tinggi.. Doktor start tuk ubat darah tinggi.. Bayangkan umur 30an dh start mkn ubat darah tinggi.. Ya Allah.. kuatkan aku demi anak2 ku..

Sekarang tak boleh bediri lame2. Duduk lame2 pon tak boleh.. kene lunjurkan kaki.. kaki bengkak mungkin kandungan air berlebihan dalam badan. doktor bagi ubat (Frusemide 40mg)untuk buang air dalam badan melalui air kencing. Dalam 1 hari kene kawal minum.. tak boleh banyak2 mcm dulu.. 

HAti menangis tak siapa yang tahu..
Buat2 kuat untuk anak2.. b.long dah faham cikit2..
TAk nak tunjuk sakit depan orang..
Cover jalan.. tak nak org nampak yang kaki ni bengkak, sakit..

Ya Allah kuatkan aku..
Semoga hari esok lebih baik dari hari ini..

Friday, November 11, 2016

KoNVo ADaM SHauQi


Image result for alhamdulilah
TarikH : 08 November 2016
Hari      : SeLasA
Masa    : 8.00pg
Tempat : Dewan Bahaman, Kuala Pilah, Negeri Sembilan
Tajuk Perkara : Hari Graduasi & Pintar Kreatif
Acara    : 1) PerTAnDinGan Tarian KanaK2 TaBikA
                  2) PerTanDingaN PinTar KreaTif (Alhamdulilah dapat no2)


Bersedia nak buat persembahan...









Comelnye anak ibu... dah konvo.. Tahniah sayang..
Ibu & ayah cuti sempena nak tgk Adam konvo.. mudah2an lps ni konvo di Universiti plak.. Amin..

Friday, November 4, 2016

Adam ShauQi is 5


Image result for bismillah
Hari Ini 04.11.2016 Jumaat GenaP Anak bujang suLonG ibu 5 Thn
Syukur Ya Allah atas kurniaanMU
MemBesar Jadi AnaK Yg SoLeh ye Nak
Jadi AnaK yG CemErLanG DuNia & AkhiRaT.. Amin..
*
*

BerUsiA 6-7 BuLAn..

Ibu SemPat BuaT Cup Cake shj.. Yg Lain beli.. Untuk kawan2 Sekolah...

CopY Paste muKe Ibu Tak.. hehe..



Sekolah TBK PERPADUAN TMN BHG DELIMA


KemaNa2 DiTemaNi Adik KesaYAngaN

MAjLis CukUR JaMBuL (3 BuLAn)

HaRi PerTamA PerseKoLAhaN




Wednesday, July 22, 2015

AL kisah AdiK AliF MenGHuni Wad 2 MawaR HTAN


aL KisaH Adik Alif admit wad 2 Mawar HTAN
02/07/2015, 11.00pm-05/07/2015, 2.00pm
Punca : Batuk tibe2.., Nafas ade bunyi
(Tak sangke AliF asma)

Sian anak ibu- 3hr dduk wad

Kesian alif penat menangis sampai tertido










jln2 tgk gmbar binatang2
kesian adik alif setiap 2jam kne pkai gas

skrg ni klu adik alif semput pkai alat (camber) ni kat umah, doktor suggest bli, in kes kecemasan kt umh, pam je trus



abang adaM teman Adik Alif..


Lepas ni kena kawal bab pemakanan, persekitaran, dll.
Harapan semoga adik alif akan sembuh seiring dgn usia, semakin meningkat umur semakin berkurangan la semputnye.. amin...

Wednesday, April 15, 2015

AbaNG & AdiK MARi BeLaJaR

Lokasi : RumahKu SyuRgaKu
WaTaK UtaMa : Abang AdaM
WaTak Kedua : AdiK ALiF
PelakOn Pembantu : IbuMu :)
TuJuaN : MenyiaPkan TugasaN KerJa RumaH (acey... cey..cey..)







Harapan : SemoGa Anak2 kite akan BerJAya & CemerLAng dlm PeLajaraN, CemerLang DuNia AkhiraT. Amin...