Friday, June 29, 2018

ImBau Raya Dari taHuN 2010 seHinggA 2018

Kenangan2 lalu yang tidak akan dilupakan dalam sejarah lipatan hidupku..

Saat bersatu pada
 26.06.2010

2010
Raya Pertama sebagai suri hidup sang arjuna 
2011
Hamil anak pertama

2012
Raya pertama Muhammad Adam Shauqi
2013
Gambar akan update kemudian (Sesi mencari)
2014
Raya kami dah ber4, pertama raya utk bujang yg ke2
Muhammad Alif Arsyad

2015

2016

2017

2018
 Adakah 2019 nanti kami akan ber5.. amin.. Mudah2an..

Friday, May 18, 2018

KronoLoGi KisaH SeDiH

AssaLamuaLAikuM...

MungKin Ade hikmah setiap kejadian YanG berLaku..

Hati Teruja bila disahkan HaMiL buaT kali Ke3.. Memang ditunggu2 saaT ini setelah ank Ke2 Alif berumUR 4 Tahun.. 

Last period 06 Mac 2018

4@5 April 2018 (tak pasti tarikh)
Ke KK Senaling disebabkan sakit kepala yang teramat sangat. 
UPT (Urine Prenancy Test) Alhamdulilah Positif
Scan - Ade nampak kantung (mungkin 4 minggu)
Hati melonjak riang.. Ya Allah sungguh tak sangke hamil lagi,, Syukur..

Tiba-tiba...

10 April 2018 Selasa
pagi, mase buang air.. eh ade darah...

11 April 2018 Rabu
Masih ade darah lagi..
Hati dah tak sedap.. Terus ke KK Senaling
UPT Alhamdulilah masih positif
Scan - masih nampak kantung
Doktor cakap kalau darah keluar cikit2 takpe.. normal tapi kena berjaga2 juga..

Hari2 yang berlalu masih begitu juga masih ade darah.. kadangkala sikit dan ada waktu banyak..

Dan pada waktu pagi 29 April 2018 Ahad

Darah keluar dengan banyaknye sampai meleleh2 dan menitik2..
Terus ke Kecemasan Hospital Kuala Pilah..
Sekali lagi test Urine - Alhamdulilah positif
Scan - masih ade kantung lagi.. SyukuR
Doktor nak warded.. (Tapi aku menolak).. mengenangkan anak2 yang tinggal.. Alhamdulilah doktor bagi balik dengan syarat jangan buat kerja2 rumah..

So, balik ke rumah macam biase.. dah namenye duk rumah.. dan mata ni pantang nampak rumah besepah, baju sekolah abg Adam tak basuh lagi.. kain tak lipat.. sampah tak sapu/buang.. pokok tak siram.. Tangan ni kayuh juga untuk buat semua tu walaupun dilarang..

Pergi kerja macam biase..

02 May 2018 Rabu

Tengahari perut ni ade rase sakit..
Gi tandas.. waktu buang air terasa macam sesuatu keluar dan rase panas..
Pad penuh darah mase tu..
Hati ni tawakal je.. malas nak pegi klinik lagi..

04 May 2018 Jumaat
Kepala ni sakit.. sakit yang teramat sgt.. sampai tak tahu nak kate ape.. balik awal tanpa p.kad petang tu.. Rehat je kat rumah Sabtu - Selasa

Start 07 May 2018 darah dah tak keluar lagi..

Syukur Alhamdulilah 
dalam hati ni bekata.. berakhir jugak.. darah dah stop. dan fikir akan lalui proses mengandung yang normal..

Tiba-tiba paling Klimiks dan sadis sangat..

14 May 2018 Isnin jam 2.30ptg
Ke Klinik Senaling tuk repeat scan again..

Allahuakbar...

Di bilik scan..
Doktor kata 'eh dah tak de..'
What do you means doc? jgn main-main..

Kite buat urine lagi sekali katenye..

'Allah.. Tolong hambamu ini, jgn bg aku kecewa' bisikku dalam hati.. 

Allah maha mengetahui apa yang terbaik.. UPT Negatif..

Dalam bilik doktor jugak aku tak dapat menahan kesedihan.. menangis bagai orang gile depan doktor dan nurse..

Doktor nasihatkan rest dalam masa 2 weeks
try again.. don't give up
you still young (but i'm 34 now, masihkah young doc?
i can'not accept what happend to me & my baby
Why?Why? Why?

 Melalak dalam kereta still tak percaya..
 2-3hari tak boleh terima hakikat..

*******

Dan hari ini semasa catatan ni di tulis bersamaan 2 Ramadhan 1439H (18 Mei 2018, Jumaat)

Setelah test urine sendiri dirumah hasilnya memang Negatif..

Jadi mengapa perlu menyalahkan diri sendiri..
Mesti ada sebab mengapa Allah tidak mengurniakan nya pada waktu ini..
Tawakal dan redha atas apa yang terjadi..
Allah Maha Berkuasa..
Allah Maha Penyayang..

Aku masih ada dua orang hero jika dibandingkan dengan orang lain yang tidak mempunyai anak langsung..

Semoga diberikan aku peluang untuk mengandung lagi pada masa akan datang.. Amin.. Amin YA Rabal alamin..






Tuesday, January 23, 2018

Jalan2 SereMban

Tarikh  : 20.01.2018
Hari : Sabtu
Lokasi : Kedai elektrik, City park







elok je gagak tu beratur tunggu makanan

yang sebenarnye beli makanan utk ikan :)

over plak pasangan ni :)


taman permainan yang ada di city park


Asalnya  nak beli lampu, alang2 bwk bujang b2 ni jalan2.. jadilah lah untuk riadah weekends
janji bawak.. pada mulenye si alif dah buat ragam dlm kreta.. waduh2 anak..

Thursday, January 18, 2018

JaLaN2 DeKaT Jer..



Tarikh : 15 Jan 2018
Hari : Isnin
Lokasi : Town Bahau jer :)
Tujuan: Beli barang dapur ckit, ayah lanje secret :) & kepci yahooo..
Janji anak2 gumbira.. 
Ibu yang naik hantu bile anak2 terover ragam.. 
Maka si ketam pon mule la menyepit.. hahaha.. hambikkk..




Macam2 aksi & gaya :)






Bergambar outdoor jer.. tak dan nak snap mse tgh mkn.. masing2 kerakusan hihi..

Terselit 1 pic bento B.long utk 16.01.2018
Roti calit kaya + kek batik + mangga
selamat menjamu selera wahai anak.. :)

*calit haha

Wednesday, January 10, 2018

Aktiviti anak-anak

Antara aktiviti anak2..
Sekitar cuti sekolah 
penghujung tahun 2017
Tak bejalan ke mana sgt
sekadar kawasan sekitar shj :)
>
<
<
>

Adik Alif at Matrikulasi



Kenduri rumah m.ngah Seremban



Jalan petang Seri Menanti






m.cik, m.cu, eman, dania, adam, alif, zara



joging pagi at JALan Bukit..





SanTAi Petang at Rumah Mak



JALan Padang Daerah KuaLa Pilah
KArnival Back to School