Friday, July 31, 2009

renungan sejenak..

Assalamualaikom pembuka bicara.. arap2 sume chat belaka ari jumaat ni.. erm klu korang de tande2 demam baek korang g klinik cpt2 tau, skrg ni kan penyakit H1N1 semakin mmbimbangkan.. risau tau.. same2 la kte berdoa semoga kte terhindar dr dijangkiti virus tu.. klu blh elakkan dr pegi tmpat2 yg sesak & ramai owg2 yg seangkatan dgnnye..
arini aku tak nak mskkan gmbr byk2, erm aku nk kongsi cite dgn kowang sume..
aku baca majalah Al-Islam bln Julai 09, ati aku tersentuh ble bc 1 kisah tragedi kt m/s 30,
Kisahnye tentang seorg ibu bernama Liza yg menghidapi kanser payudara yg kritikal sehingga ovarinye terpakse di buang tuk mengelakkan sel terus aktif dlm bdnnye.
Ape yg mmbuatkn aku tersentuh bile mmbaca artikel ni tntang penerimaan suaminye yg begitu menyayanginya..
Semoga crite ni dpt mmberi pengajaran kpd kte tuk menempuh hr2 yg dtg. Tak rugi beli majalah ni, kte leh bc tentang keredhaan, kekeluargaan, kasih sayang, pengorbanan, kesihatan, & sbgnye. Byk lg kisah2 yg menarik yg boleh d jadikan ikhtibar & pedoman hidup memandangkn dunia semakin maju & moden ini kte sering melupakan tentang perkara2 yg di anggap remeh oleh segelintir org .. sama2lah kte saling ingat mengingati..
Ini majalah Al-Islam bulan Julai 09, korang blh beli d mn2 kedai buku yg berhampiran dgn korang.. harge nye RM 4.50 je.

No comments:

Post a Comment