Thursday, January 23, 2014

MeniTi Hari SaAT KeLahiRaN


Syukur Alhamdulilah Aku masih boleh menulis kat entry ni lagi..
Disini aku nak kongsi sikit cerita sepanjang kehamilan kali ke 2 yg nak masuk ke 33 minggu ni.
*
*
Banyak sungguh dugaan yg di tempuh sepanjang kehamilan ni.. Mana nk melayan ragam si Adam lagi yg kini menginjak ke usia 2tahun 2bulan. Badan yg ada kalanye tak chat. Tapi itu semua aku anggap sebagai kurniaan yang tak ternilai hargenya, yang tak boleh dibeli dgn wang ringgit, biarlah aku rase susahnye skrang.. Ape yg aku harapkan hanyalah memiliki keluarga bahagia di samping anak2 yang soleh, hidup diberkati oleh Allahswt... Amin.. 

^
^
Sekadar perkongsian @ bacaan di masa akan dtg tentang kehamilan aku pada kali ni..
*
trimester pertama - Aku mengalami alahan yg teruk (terpakse amik ubat tahan muntah)
- Tak dpt puasa penuh pd ramadhan 2013. (loye yg teruk)

trimester kedua - Aku mengalami gatal2 yg teruk (dari muke sehingga ke kaki)
- Demam / badan tak sedap rase
teruk mase ni gatal2 sampai naik kat muke

trimester ketiga- gatal2 kat tangan, perut & kaki
- sakit bahagian punggung
-sukar tidur malam

trimester ke4- (Hampir memasuki)
*
*
Aku cube bertahan- bykkan bersabar, berdoa semoga Allahswt permudahkan aku sehingga bersalin nnti.. Amin...

Si comey ibu & ayah...







^
^
Barang2 baby pon rasenye dah cukup.(Baju Adam pon ade lagi yg boleh pkai)
Dah 3kali scan kat Hosp. Kuala Pilah- Jwpnnye tetap same boboy juge.. tak pelah jnji ibu & baby selamat.
*
*
Penambahan sikit2 barang baby, ade yg beli kat Manjaku, Twin baby, econsave, billion.
online - www.ibumanja.com - BJ mengandung+Menyusu
www.elzababy.onlineshop.com - Set tilam kelambu + sleeping beg
www.beelacollections.blogspot.com - Kelambu moden + barut
www.nopietc.blogspot.com - bedung + Nursing Cover
www.sentuhankekabuasli.blogspot.com - Nursing Pillow
www.kidsmodehouse.com - breast pump set

Kesayangan ibu..






No comments:

Post a Comment